درمان سريع چاقي

مجله زندگي

درمان سريع چاقي

ايراد بزرگ اغلب رژيم غذائي، سخت بودن آنهاست كه غير عملي‌شان مي‌كند. با در پيش گرفتن راه‌هاي كوچك و عملي، سريعتر و بهتر به هدف نزديك مي‌شويد
 الان وقت آن رسيده كه به خود بيائيد و چنان‌چه تصميم به درمان سريع چاقي داريد، فكري  اساسي كنيد. به‌نظر مي‌آيد دنبال كردن رژيم غذائي منظم و ورزش‌هاي روزانه كار ساده‌اي نيست و تنها به چند روز اول برنامه رژيم اختصاص دارد. در ضمن شروع يك رژيم غذائي مناسب كار راحتي نيست و پشت‌كار و انگيزه بسيار مي‌خواهد.

ايراد بزرگ اغلب رژيم غذائي، سخت بودن آنهاست كه غير عملي‌شان مي‌كند. با در پيش گرفتن راه‌هاي كوچك و عملي، سريعتر و بهتر به هدف نزديك مي‌شويد
 الان وقت آن رسيده كه به خود بيائيد و چنان‌چه تصميم به درمان سريع چاقي داريد، فكري  اساسي كنيد. به‌نظر مي‌آيد دنبال كردن رژيم غذائي منظم و ورزش‌هاي روزانه كار ساده‌اي نيست و تنها به چند روز اول برنامه رژيم اختصاص دارد. در ضمن شروع يك رژيم غذائي مناسب كار راحتي نيست و پشت‌كار و انگيزه بسيار مي‌خواهد. اما بهترين راه براي شروع اين رژيم‌هاي سخت چيست؟ مطمئن‌ترين راه براي رسيدن به نتيجه‌اي مطلوب اين است كه رژيم خود را با تغييرات كوچكي در برنام غذائي‌تان شروع كنيد و يك دفعه سراغ رژيم‌هاي سخت و طاقت‌فرسا نرويد. مثلاً مي‌توانيد براي شروع به‌جاي استفاده از شير پرچرب از شير كم‌چرب استفاده كنيد همين اقدام ساده تحول بزرگي در برنامه غذائي شما به‌وجود مي‌آورد. تغييرات كوچك بسياري وجود دارد كه منجر به درمان سريع چاقي مي‌شود.
اين‌جا ۲۵ شيوه ساده براي شما گفته شده است: شما مي‌توانيد ۵۵ تا از راحت‌ترين و مناسب‌ترين آن‌ها را براي شروع انتخاب كنيد و پس از پايان هفته اول ۵۵ تاي ديگر را به آن اضافه كنيد و همين‌طور پيش برويد. همه رژيم‌ها در مورد تمام افراد كارساز نيستند! پس اين شما هستيد كه بايد ببينيد كدام يك از اين شيوه‌ها براي شما مناسب است!
● برنامه رژيم غذائي
  معمولاً بهترين چيزها در ابعاد و بسته‌بندي‌هاي كوچك عرضه مي‌شوند. اين‌جا به ترفندي ساده اشاره مي‌كنيم: شما مي‌توانيد غذاهاي پركالري مانند پنير و شكلات را به ابعاد كوچك‌تر تقسيم كنيد. مطمئناً هنگام مصرف كه به سراغ آنها مي‌رويد كمتر مي‌خوريد چرا كه در اين موقع تعداد مطرح است. 
  خوردن سس و خامه را به‌طور كامل كنار نگذاريد. اگر از خوردن انواع سس‌ها و خامه لذت مي‌بريد آن را به‌طور كامل از برنامه غذائي‌تان حذف نكنيد. تنها به‌جاي استفاده از نوع پرچرب آن‌ها سراغ محصولات كم‌چرب برويد.
  خود را به نوشيدن آب عادت دهيد. به‌جاي خوردن تنقلات پرچرب و پركالري بين وعده‌هاي اصلي غذا به سراغ نوشيدن آب برويد. نوشيدن آب نه تنها به سلامتي بدن كمك مي‌كند بلكه براي لاغري دور كمر نيز مؤثر است. پس نوشيدن آب را فراموش نكنيد.
  از خوردن سوپ‌هاي پرچرب خودداري كنيد. پس از آماده شدن سوپ آن را در يخچال بگذاردي تا خنك شود در اين حالت چربي موجود روي سوپ جمع مي‌شود و شما مي‌توانيد چربي آن را با قاشق گرفته و كنار بگذاريد.
  مراقب خوردنتان در رستوران‌ها باشيد! در رستوران‌هائي كه مي‌دانيد غذاهاي آن پرحجم است بهتر است به گارسن بگوئيد قبل از آوردن غذاي شما، نيمي از آن را در ظرف يك بار مصرف بگذارد تا آن را براي وعده ديگري مصرف كنيد. در اين صورت شما مي‌توانيد حجم غذاي مصرفي‌تان را كنترل كنيد. 
  به هوس‌هايتان بهاء دهيد! چنان‌چه هوس خوردن چيزي شيرين مي‌كنيد از خوردن آن هراس نداشته باشيد بلكه آن را با ميل و رغبت بخوريد. البته بهتر است سراغ خوردني‌هاي سالم‌تر مثلاً ميوه برويد.
 رژيم سبزيجات و ميوه را كم‌كم شروع كنيد! اگر قبلاً سبزيجات و ميوه در برنامه غذائي‌تان چندان جائي نداشته پس بهتر است مصرف آن را در مقادير كم آغاز كنيد.
آنها را جايگزين غذاهاي پرچرب كنيد. 
  حواستان به خوردن غذاهاي پرچرب باشد! به‌دنبال راه ساده‌اي براي تشخيص دادن غذاهاي پرچرب هستيد؟ پس قبل از مصرف خوردني‌ها به ميزان كالري و فيبر موجود در آن توجه كنيد. 
  هنگام خوردن مشغول انجام كارهاي ديگر نشويد و تمام حواستان را معطوف خوردن كنيد! چنان‌چه هنگام غذا خوردن مشغول خواندن كتاب يا نگاه كردن به تلويزيون شويد متوجه ميزان غذائي كه خورديد نمي‌شويد. در ضمن لذت كافي از غذا خوردن نمي‌بريد. از اين به بعد هر وقت مي‌خواهيد غذا بخوريد صرفاً غذا بخوريد و انجام كار ديگري را با آن همراه نكنيد. غذايتان را آرام و با نهايت لذت بخوريد. لقمه‌هاي خود را كامل بجويد. در صورتي كه غذايتان را با آرامش بيشتري بخوريد تا ناخودآگاه حجم غذايتان كاهش مي‌يابد. 
 خوردني‌ و غذاهاي جديد را امتحان كنيد! تنوع خوردني‌ها و غذاهايتان را بيشتر كنيد. شايد اين تنوع تأثير به‌سزائي در رژيم غذائي‌تان بگذارد. 
 در هر وعده غذائي سعي كنيد اندكي از غذايتان را در ظرف بگذاريد. ببينيد هنوز تمايلي به خوردن آن داريد يا نه!
  مطمئن شويد حجم غذايتان چقدر است. از ميزان كالري و فيبر موجود در غذاهائي كه مصرف مي‌كنيد مطمئن شويد. در اين صورت مي‌توانيد هنگام زياده‌روي كردن در خوردن به خود هشدار دهيد! 
  جايگزين سالم‌تري براي غذاها پيدا كنيد. براي مثال به‌جاي استفاده از شير پرچرب، از شير كم‌چرب استفاده كنيد و به جاي خوردن نان‌هاي معمولي از نان سبوس‌دار استفاده كنيد. 
  سعي كنيد به جاي خوردن غذاهاي بيرون خودتان غذايتان را آماده كرده و سركار ببريد. آماده كردن غذا مي‌تواند به شما كمك كند تا به حجم غذايتان نيز واقف شويد، علاوه بر آن مسلماً خوردن غذاي خانگي سالم‌تر از غذاهاي پرچرب بيرون است.
  از خوردن دسر هراس نداشته باشيد. لزوماً براي دنبال كردن رژيم غذائي نبايد بسياري از مواد غذائي و خوردني‌ها را از برنامه غذائي حدف كنيد بلكه بهتر است به ميزان درست و به اندازه كافي از هر ماده غذائي مصرف كنيد.
  آن‌چه را كه نياز داريد بخواهيد. به اطرافيانتان گوشزد كنيد كه شما تحت رژيم غذائي هستيد، پس شما را وادار به خوردن نكنند. سعي كنيد آنچه را كه فكر مي‌كنيد در لاغري شما مؤثر است مصرف كنيد.
● برنامه‌هاي تناسب اندام
  ▪ تكنيك‌هاي نرمش و استفاده از تريدميل را تغيير دهيد. هنگامي كه روي تردميل راه مي‌رويد، دسته‌هاي آن را با فشار نگه نداريد. آن‌ها را تنها براي حفظ تعادل نگه داريد و به آنها تكيه نكنيد.
  ▪ برنامه ورزشي‌تان را با برنامه ورزشي اعضاء خانواده هماهنگ كنيد. شما ورزش كردن را به‌منظور كاهش وزن‌تان انجام مي‌دهيد در حالي كه فرزندانتان اين كار را براي تفريح و حفظ سلامتي‌شان انجام مي‌دهند.
 ▪ پياده‌روي‌تان را بيشتر كنيد. چنان‌چه پياده‌روي روزانه‌تان امري عادي شده است، بهتر است ميزان پياده‌روي و سرعت آن را تغيير دهيد. 
  ▪ تا حد امكان استفاده از ماشين را كنار بگذاريد و سعي كنيد بيشتر پياده كارهايتان را انجام دهيد. در صورت نياز اگر از ماشين استفاده مي‌كنيد تا جائي كه ممكن است آن را دورتر از مقصدتان پارك كنيد و پياده به مقصد برويد.
▪ ۱۰۰۰۰ قدم بيشتر راه برويد. حتي اگر اندكي برنامه نرمش روزانه‌تان را افزايش دهيد به كاهش وزن‌تان كمك بسيار مي‌كند. مثلاً امروز به جاي استفاده از آسانسور و پله‌برقي از پله‌ها استفاده كنيد. 
  ▪ كمتر از ديگران كمك بگيريد. براي نظافت منزل شخصاً اقدام كنيد و ماشين‌تان را خودتان بشوئيد. براي خريد به سوپر محل زنگ نزنيد و خودتان پاي پياده به خريد برويد. 
● برنامه زندگي
 ▪ بعد از هر وعده غذائي حتماً مسواك بزنيد چرا كه اين عمل چراغ هشداري است براي شما كه خوردن‌تان را متوق كنيد.
  ▪ كمدتان را زود به زود مرتب كنيد و از شر لباس‌هائي كه به شما نمي‌آيد خلاص شويد. بهتر است لباس‌هاي سايز بزرگ‌تان را هم كنار بگذاريد. لباس‌هائي را كه سايز كوچك‌تري دارند جلوي ديد بگذاريد تا انگيزه بيشتري براي لاغري پيدا كنيد.
  ▪ كاهش وزن‌تان را يادداشت كنيد. ممكن است اين كار در عمل سخت به‌نظر برسد. اما هر بار كه متوجه مي‌شويد چقدر لاغر شده‌ايد انگيزه‌تان براي ادامه برنامه رژيم و درمان سريع چاقي بيشتر  مي‌شود.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.